Ijtimoiy pedagogik atamalar (339)
o`z-o`zini tarbiyalash - shaxsning o`z hatti-harakatlarini idtimoiy axloq nuktai nazaridan taxlil qilish kobiliyati orkali o`zida ijobiy xarakter xislatlarini tarkib toptirishga va salbiy xususiyatlarni bartaraf etishga karatilgan ijobiy faoliyat.
o`z-o`zini nazorat qilish - shaxsning o`z ijtimoiy hamda ruhiy faoliyatini o`zi ongli raviuda nazorat qilib turishdan iborat ijobiy sifati.
o`z-o`zini anglash - inson ongining eng oliy irodasi bo`lib, o`zi xakidagi tasavvurlar, hulq-atvori, faoliyati, extiyojlarini anglashdan namoyon bo`ladi. o`z-o`zini anglash insonning o`z-o`zi, o`z shaxsiy sifatlarini anglashida ifodalanadi.
o`z-o`zini aktuallashtirish - insonning o`z shaxsiy imkoniyatlarini to`liq aniklashga va rivojlantirishga karatilgan doimiy intilish.
o`zaro munosabatlar - jamoada ijtimoiy psixologik iklimni shakllantirish asosi.
Ekzistentsializm - tarbiyani shaxsning o`z-o`zini namoyon qilishi va ro`yobga chiqarishi uchun sharoit yaratishini targib etishga karatilgan pedagogik-falsafiy qarashlar tizimi.
Egotsentrizm - shaxsning tafakkur va dщkatini butkul o`z-o`ziga yunaltirishi bilan belgilanadigan xolat.
E`tikod - dunyoqarash negizida aks etuvchi ijtimoiy- falsafiy, huquqiy, ma`naviy-axloqiy, estetik iktisodiy, hamda ekologik bilimlarning takomillashgan kurinishi; muayyan g`oyaga cheksiz ishonch.