Ijtimoiy pedagogik atamalar (339)
JISMONIY VA (YOKI) RUHIY RIVOJLANISHIDA NUKSONLARI BO`LGAN BOLA
Written by buxdu.uzJismoniy va (yoki) ruhiy rivojlanishida nuksonlari bo`lgan bola- nogironlikni belgilash uchun yetarli bo`lmagan jismoniy, aqliy, sensor (sezgi) va (yoki) ruhiy nuksonlari bo`lgan bola.
Jinsiy tarbiya - o`zida shaxsni jinsiy jixatdan chiniktirish, ularni tozalik va ozodalikka urgatish, o`z sogligi uchun g`amxo`rlik qilish va mas`uliyatli bo`lishni ta`minlashga karatilgan pedagogik faoliyat mazmuni.
Jinoiy hulq-atvor - jinoiy javobgarlikka tortish yoshiga yetganda jinoiy ish ko`zgatishga asos bo`luvchi gayri huquqiy harakatlar. Jinoyat konunda ko`zda tutligan jamiyat uchun xavfli xolat (harakat yoki harakatsizlik kurinishidagi), u ijtimoiy to`zum, mamlakat siyosiy va iktisodiy tizimi, fukarolar mulki, huquqi va erkinligi, huquq tartibotga taxdid soladi. Xar kanday jinoyatning muxim belgisi (uning moddiy belgisi deb ham ataladi) jamiyatga xavfliligi xisoblanadi.
Jinoyat - delinkvent hulq-atvor turi bo`lib, shaxsga, konun bilan kuriklanadigan ob`ektlarga tajovo`z qiluvchi ijtimoiy xavfli hatti- harakat.
Jamoaning rasmiy to`zilishi - turli kurinishdagi jamoa faoliyatini yo`lga kuyishning tashqiliy jixatlari.
Jamoaning norasmiy to`zilmasi - jamoa a`zolari o`rtasidagi shaxslararo ma`naviy-psixologik munosabatlarning umumiy tizimi, shuningdek, jamoada mikroguruhni tashqil qiluvchi ayrim shaxslar o`rtasidagi tanlash munosabatlarining mazmuni.
Jamoa an`analari - jamoa a`zolari tomonidan birdek qo`llab- kuvvatlanuvchi barkarorlashgan odat.
Jazolash - tarbiyalanuvchining hatti-harakati va faoliyatiga salbiy baxo berish usuli.