Ijtimoiy pedagogik atamalar (339)
Bolalikni ijtimoiy ximoyalash - konunchiliq va bola huquqlari to`g`risidagi xalqaro konventsiyada mustaxkamlangan voyaga yetmaganlar huquqlarining kafolatini ta`minlashga karatilgan chora-tadbirlar. Bu bolalarning optimal biologik va ijtimoiy rivojlanishini, ijtimoiy ikgisodiy sharoitlarga kunikishini ta`minlab beruvchi huquqiy, ikgisodiy, tibbiy va psixologik-pedagogik choralar kompleksidir.
Bolaning ijtimoiy moslashuvi - bolaning ijtimoiy muxit shart- sharoitlariga kunikishi, moslashishi, o`rganishi.
Bolalarga ijtimoiy yordam ko`rsatish - ijtimoiy ximoyaning shakllaridan biri bo`lib, kam ta`minlangan oilalar farzandlarining hayotiy extiyojlarini kondirishga karatilgan ijtimoiy chora-tadbirlar majmuasi. Birok ularning ichida ustuvor yordam bolalikni ijtimoiy pedagogik qo`llab-kuvvatlash xisoblanadi.
Bolaning ijtimoiy dezadaptatsiyasi - uning ijtimoiy muxit sharoitlariga muvaffakiyatli kunikishiga to`sqinlik qiluvchi ijtimoiy ahamiyatga ega xislatlarning yo`qotilishi.
Bolaning ijtimoiy adaptatsiyasi - bolaning ijtimoiy muxit sharoitlariga faol kunikishi, bolaning ijtimoiy muxit bilan o`zaro munosabatlari turi.
Bolaning ijtimoiylashuvi - uning ijtimoiy hayotga kushilishi bo`lib, shu jamiyatda xos bilimlar, qadriyatlar, norma-koidalar, hulq- atvor namunalarini o`zlashtirishdan iborat.
Bolalar jinoyatchiligi - salbiy ijtimoiy- huquqiy xodisa bo`lib, voyaga yetmaganlar tomonidan sodir etiladigan barcha gayri huquqiy hatti- harakatlar majmuasi xisoblanadi.
Bolalik - inson tugilgandan boshlab o`smirlikkacha bo`lgan yoshdagi hayot davri. qabul qilingan davrlashtirishga kura bolalik chakaloklik (tugilgandan to bir yoshgacha bo`lgan), gudaqlik - ilk bolalik (1-3 yosh), maktabgacha (3-6-7 yosh), kichik makgab yoshi (7-11 yosh)ni o`z ichiga oladi.